E-ticaretin Geleceği
Sürekli değişen e-ticaret ortamı hem korkutucu hem de heyecan verici bir trend seyri izliyor. Her yıl işletmelerin büyümesine yardımcı olacak gelişmelerle beraber yetişmekte zorlanacakları değişiklikler meydana geliyor. Ancak karşılaşmış olabileceğiniz değişiklikler ne kadar zorlayıcı olsa da e-ticaret pazarı gün geçtikçe daha fazla ve parlak bir şekilde gelişim gösteriyor. Bu nedenle doğru e-ticaret trendinden yararlanarak işletmenizin performansını en üst seviyelere çıkarma şansı edinirsiniz.
Kendiniz için doğru e-ticaret trendini belirlemek oldukça önem taşır. Böylece daha fazla müşteri çeken teknolojileri ve daha iyi e-ticaret ekosistemleri oluşturma fırsatı yaratırsınız. Ayrıca daha verimli bir pazarlama imkanı sunması açısından daha fazla alışveriş yapan potansiyel müşterileri çekerek aktif müşterileriniz haline getirebilirsiniz.
E-Ticaretin Geleceğinde Çok Kanallı Alışveriş Yaygınlaşacak
Fiziksel ve dijital ortam arasındaki belirgin sınırlar kalktıkça müşteriler çok kanallı alışverişi daha fazla kullanmaya başladılar. Çok kanallı alışveriş satıcıya gözlemleme fırsatı doğuruyor. Müşterilerin bir kanalda sattığınız ürünlerin hangisini, nerede, ne zaman, nasıl satın aldıklarını izlersiniz. Bu sayede müşterilerinizin hangi pazarlama kanallarıyla etkileşime girdiklerini görerek satın alma motivasyonlarını anlarsınız. Çok kanallı satış ve benzerleriyle gelecek yıllarda daha rahat ve ucuz alışveriş imkanlarına ulaşabileceğiz.
E-ticaretin geleceği çok kanallı satıştan geçiyorsa siz bunu elde etmek için ne yapabilirsiniz?
Şirketinizin çevrimiçi/çevrimdışı özelliklerini tek ve tutarlı bir çok kanallı alışverişe entegre ettiğinizden emin olun. Çevrimiçi araştırma yapan ve çevrimdışı alışveriş yapan müşteriler için uygun satın alma temas noktaları oluşturun.
Sosyal Medya Üzerinden Alışveriş Artış Gösterecek
Günümüzde şirketler Instagram, Facebook, Linkedn vb. sosyal medya platformları üzerinde reklam vermekten daha fazlasını yapabiliyor. Sosyal medyanın satış yetenekleri geliştikçe müşteriler, bu platformlar üzerindeki ürünleri kolayca pazarlayabiliyorlar. Instagram üzerinde yapılan bir geliştirmeyle artık müşteriler profilinizde paylaştığınız herhangi bir ürünün etiketine dokunduğunda ürünün fotoğrafı, fiyatı ve satın alma bağlantısı çıkacaktır.Bu e-ticaret müşterilerin harcadıkları zaman ve emeği azaltıyor, daha verimli alışverişler yapmalarını sağlıyor.
E-Ticaretin Geleceği Konusunda Kişiselleştirme Oldukça Önem Kazanacak
E-ticareti kişiselleştirmek son yıllarda önemli bir trend haline geldi. Ancak bu sadece bir trend olarak kalmadı, günümüzde daha sofistike bir pazarlama stratejisine dönüştü. Artık kişisel e-ticaret müşterilere kendilerine özel ve benzersiz bir şekilde alışveriş deneyimi sunuyor. Bunu; müşterilerin demografik bilgileri, tarama alışkanlığı, satın alma geçmişi ve diğer kişisel bilgilerini analiz ederek yapmak mümkün.
E-Ticaretin Geleceği Sesli Sistemlerde Olacak
İnsanlar çevrimiçi alışverişten sabah uyandırılmaya kadar her şeyi Google Asistan, Alexa gibi sesli cihazlardan yardım alarak yapıyor. Sesli sistemlerin ve e-ticaretin yükselişte olmasının en temel nedeni rahat ve kolay kullanımıdır. Hem Google hem Amazon kişilerin daha rahat alışveriş yapmalarını sağlamak için sanal asistan cihazlarında tüm dilleri kullanabilmeyi amaçlıyor. Bu nedenle çevrimiçi mağazanızı sesli arama için optimize etmelisiniz.