Türkiye'nin Güçlü Yazılımlarının Üreticisi - Dotcomsoft | E-ticaret platformu Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-ticaret platformu Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-ticaret platformu Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-ticarette altyapı seçimi en çok dikkat edilmesi gereken noktalardan biridir. İhtiyaçlarınızı analiz etmeden yaptığınız bir altyapı seçimi, web sitenize istediğiniz özellikleri ekleyememeye ya da beklediğinizden fazla maliyet oluşumuna neden olur. Bazı kriterlerinizi karşılayan özellikle uygun fiyatlı bir plana çekilebilseniz de, taahhütte bulunmadan önce biraz araştırma yapmak önemlidir. İhtiyaçlarınıza en uygun altyapı seçimini yapabilmeniz için dikkat etmeniz gereken noktalardan bahsedelim.

1) Bütçe

E-ticaret altyapısı ile ilgili dikkat etmeniz gereken ilk şey, şirketinize getireceği maliyettir. E-ticaret sunucuları rekabetçi paketler sunsa da, bunların gerçekten uygun maliyetli olup olmadığına karar vermelisiniz. Daha fazla ödeme yapmak her zaman en iyi deneyim değildir. Ancak, en ucuz seçeneği seçmek de genellikle başka bir yerden eklenti yetenekleri aramanıza neden olur. Bağımsız web barındırma seçerseniz, bu hizmetlerin maliyetlerini diğer sağlayıcılardan araştırmanız gerekir.

E-ticaret paketlerine göz atarsanız, bütçenizi aşmayan bir premium paket seçebileceğinizi görürsünüz. Seçtiğiniz platformun ücretini yıllık olarak ödemeniz gerekebilir. Platform seçerken buna özellikle dikkat etmelisiniz. Kullanmak istediğiniz ödeme yöntemini yazılım firmasına özellikle belirtmeniz gerekmektedir. 

2) Web Tasarımı

Açılış sayfasından ödeme aşamasına kadar mağaza web tasarımınız, markanızı yansıtan ve müşterilerin tekrar gelmesini sağlayan benzersiz bir kullanıcı deneyimi oluşturmalıdır. 

Birçok büyük e-ticaret platformu, aralarından seçim yapabileceğiniz çeşitli temalara sahiptir. Bazı temalar platformda ücretsiz olabilirken, diğerlerinin fiyatları değişkenlik gösterebilir.

Ayrıca, e-ticaret platformunun aradığınız gerekli bir özelliğe sahip olmadığı durumlar da olabilir. Eklentilerin ve uzatma maliyetlerinin devreye girdiği yer burasıdır.

3) Entegresyon ve Eklentiler

E-ticaret altyapısı seçerken ihtiyaç duyacağınız entegrasyon ve eklentileri listeleyerek bunları destekleyen bir platform tercih etmelisiniz. Kullanılabilecek eklentiler:

• Muhasebe eklentileri ve entegrasyonları

• E-posta pazarlama araçları

• Tedarik için yardımcı uygulamalar

• Canlı destek eklentisi

• Satış performansını analiz edecek eklentiler

• CRM yazılımı

• Envanter yönetimi eklentisi

• SEO eklentisi

• Ek güvenlik eklentisi

4) Güvenlik

Verilerinizi ve müşterilerinizin verilerini korumak her zaman birinci öncelik olmalıdır. Ödeme işleme ve verilerin nasıl yönetildiği konusunda kendinizi güvende hissetmenize yardımcı olacak bir platform seçin; alternatif, şirketinize mal olabilir ve sadık müşterileri kaybedebilir.

5) Bakım ve Onarım

Bir e-ticaret web sitesi oluşturmak sadece bir kereye mahsus bir ücret içermez. Web sitenizi sürdürmek ve her şeyin sorunsuz bir şekilde çalışmaya devam etmesini sağlamak için muhtemelen dönem dönem ödeme yapmanız gerekecektir. Örneğin, birkaç yıl için peşin ödeme yapmadığınız sürece alan adınız yıllık bir maliyet olacaktır. Ayrıca, e-ticaret platformunuz bunu abonelik maliyetlerine dahil etmedikçe, büyük olasılıkla barındırma için düzenli olarak ödeme yapmanız gerekecektir.

6) Özelleştirme

Özellikle açık kaynak veya SaaS platformu arasında seçim yaparken, kişiselleştirme büyük olasılıkla önemli bir karar faktörü olacaktır. Açık kaynaklı yazılımla, kullanıcı kaynak kodu üzerinde tam kontrole sahiptir, bu da kullanıcının ürün sayfalarından temalara ve çıkış deneyimlerine kadar sitenin her yönünü özelleştirebileceği anlamına gelir. Ancak, kapsamlı kodlama deneyiminiz ve programlama maliyetlerini karşılayacak bütçeniz yoksa, açık kaynak sizin için uygun olmayabilir. Öte yandan, SaaS platform özelleştirmesi daha sınırlı olabilir. Servis sağlayıcı kaynak kodu üzerinde kontrole sahip olduğundan, kullanıcının sitelerini açık kaynaklı bir platformda olduğu kadar özelleştirme özgürlüğü yoktur.

7) Ürün envanteri karmaşıklığı

Belki çok çeşitli fiziksel ürünler ve dijital ürünler sunuyorsunuz veya belki de temel ürün hattınız için önemli sayıda varyantınız var. Büyük bir kataloğunuz varsa ve birkaç ürün sayfasına ihtiyacınız varsa veya işinizi büyütmeyi planlıyorsanız, düşük SKU limitlerine sahip bir platform seçmek, esasen işinizin iyi tarafını kısıtlar.

8) Mobil Uyumluluk

İstatistiklere göre, arama motorlarına yapılan aramaların çoğu mobil cihazlar üzerinden gerçekleşiyor. Bu durum, sitenizi mobil uyumlu hale getirmezseniz pazarın büyük bir kısmını oluşturan müşterilere ulaşamayacağınız anlamına geliyor. E-ticaret altyapısı alacağınız firmadan web sitenizin tüm cihazlar için uygun olacağının garantisini isteyebilirsiniz.

9) Müşteri Hizmetleri ve Teknik Destek

E-ticaret altyapısı sağlayan firmanın müşteri hizmetlerine 7/24 ulaşabileceğinizden emin olun. E-ticarette, hizmeti hızlı ve kaliteli bir yapıda sağlamak büyük önem taşıyor. Oluşan şikayetlere en hızlı şekilde dönüş yapıp, şikayetleri hemen gidermek müşteri memnuniyeti açısından kritik öneme sahiptir. 

 


Türkiye'nin Güçlü Yazılımlarının Üreticisi - Dotcomsoft

Benzer Makaleler

E-ticaretin Geleceği

Sürekli değişen e-ticaret ortamı hem korkutucu hem de heyecan verici bir trend seyri izliyor. Her yıl işletmelerin büyümesine yardımcı olacak gelişmelerle beraber yetişmekte zorlanacakları değişiklikler meydana geliyor.

E-ticaretin Alıcı ve Satıcıya Faydaları

Günümüzde e-ticaret en çok hızla büyüyen ve gelişen sektörlerden birisidir. E-ticarete duyulan ilgi satıcıların bu pazar içerisinde bulunmaya yönlenmelerine büyük oranda etki etmektedir.

Bir E-ticaret İşine Nasıl Başlanılır?

İnsanların diledikleri yerden satın almak istedikleri ürünlere ulaşabilme arzusu, tüm işletmelerin dijitale yönelmesine ve ticaretin dijital ortamdan gerçekleşmesine ön ayak oldu.

E-ticaret Modelleri

E-ticaretin popüler hale gelmesiyle buna bağlı olarak da bu sistem kendi arasında E-ticaret modellerine ayrılmıştır. Sınıflandırma, kimin kime satış yaptığına bağlıdır.

Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

Adımları takip edip bu aşamaya geldiyseniz artık e-ticaret siteniz müşterileriniz için tamamen hazır halde!