E-ticaret Pazarlamanızı Artırmada Sosyal Ağların Etkisi
Hedef kitlenizin olduğu platformlarda yer alın
Sosyal medya, bireylerin birbirleri ile iletişim kurabildiği, etkileşime geçebildiği platformlara verilen isimdir.
Instagram-Facebook-Twitter-Youtube-Linkedin
Günümüzün en çok bilinen sosyal medya platformlarıdır.
Hedef Kitle, pazarlaması yapılacak olan ürün ya da ürünlerin kim için ve ne için satılacağına yönelik oluşturulan istatiksel bilgilerdir. İnternetten ürün satışı yapmak isteyen her kişinin, ürünüyle ilgilenebilecek belirli bir hedef kitle belirlemesi gerekmektedir. Bu aşamada, markaların hedef kitle belirlemeye yönelik doğru adımlar atması gerekmektedir. Doğru adımlar beraberinde başarılı sonuçların ortaya çıkmasına olanak sağlar.
Sürekli Paylaşımlar Dikkatleri Üzerinize Çekmede Etkilidir
Sosyal ağlar üzerinde etkileşim ve geri dönüşüm alabilmek için süreklilik oldukça önemlidir. Düzenli olarak paylaşım yapmak, markayı öne çıkartmak, takipçilerle iletişim içinde olmak önemlidir. Amacınız satış kanalları yaratmak olsa da sosyal ağlar üzerinde sadece satış odaklı olmak beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olacaktır bu nedenle öncelikle bir topluluk yaratmanız gerekir.
Bunun için de bir içerik planı ile tüketicilere farklı içerikler sunarak etkileşim yaratmalısınız.
Bir topluluk oluşturmaya çalışın
Sosyal ağlar, öncelikle iletişim kanallarıdır sonrasında satış kanalları olarak öne çıkmaktadırlar. Bu sebeple de ilk önceliğiniz takipçilerinizi bir topluluğa dönüştürmek olmalı. Onlarla düzenli olarak iletişim kurmak, gönderilerinize yorum yapmalarını sağlamak, sorularına yardımcı olmak etkileşiminizin artmasına yardımcı olacaktır.
Paylaşımlarınızda video ve grafiklere öncelik verin
Sosyal ağlar görsel ögelerin daha fazla ön planda olduğu platformlardır. Kullanıcıların dikkatini çekebilmek için paylaşımlarınızda görsel ve video paylaşımlarına önem vermelisiniz. Böylelikle ürününüzün detaylarını kullanıcılara göstermiş olursunuz.
Sosyal medya entegrasyonu
Sosyal ağlarda satış kanalları oluştururken, e-ticaret siteniz ve sosyal platformlar arasındaki entegrasyonları da doğru yapmanızda yarar var. Facebook ve Instagram entegrasyonları ile e-ticaret sitenizdeki ürünleri bu platformlara ekleyebilir ve doğrudan sosyal ağlar üzerinden satış yapabilirsiniz.
Profil bilgilerinizi detaylandırın
Satış kanalları oluşturduğunuz sosyal ağlar üzerinde de bir takım düzenelemeler yapmanızda yarar var. Özellikle bilgilerinizi eksiksiz bir şekilde girmeniz; profil resmi , e-ticaret site adresi, markanızla ilgili kısa açıklamalar sayfanızı ziyaret edenlerin markanızı daha yakından tanımalarına olanak verir.