Türkiye'nin Güçlü Yazılımlarının Üreticisi - Dotcomsoft | E-ticaret Pazarlamanızı Artırmada Sosyal Ağların Etkisi

E-ticaret Pazarlamanızı Artırmada Sosyal Ağların Etkisi

E-ticaret Pazarlamanızı Artırmada Sosyal Ağların Etkisi

Hedef kitlenizin olduğu platformlarda yer alın

Sosyal medya, bireylerin birbirleri ile iletişim kurabildiği, etkileşime geçebildiği platformlara verilen isimdir.

Instagram-Facebook-Twitter-Youtube-Linkedin

Günümüzün en çok bilinen sosyal medya platformlarıdır.

Hedef Kitle, pazarlaması yapılacak olan ürün ya da  ürünlerin kim için ve ne için satılacağına yönelik oluşturulan istatiksel bilgilerdir. İnternetten ürün satışı yapmak isteyen her kişinin, ürünüyle ilgilenebilecek belirli bir hedef kitle belirlemesi gerekmektedir. Bu aşamada, markaların hedef kitle belirlemeye yönelik doğru adımlar atması gerekmektedir. Doğru adımlar beraberinde başarılı sonuçların ortaya çıkmasına olanak sağlar.

Sürekli Paylaşımlar Dikkatleri Üzerinize Çekmede Etkilidir

Sosyal ağlar üzerinde etkileşim ve geri dönüşüm alabilmek için süreklilik oldukça önemlidir. Düzenli olarak paylaşım yapmak, markayı öne çıkartmak, takipçilerle iletişim içinde olmak önemlidir. Amacınız satış kanalları yaratmak olsa da sosyal ağlar üzerinde sadece satış odaklı olmak beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olacaktır bu nedenle öncelikle bir topluluk yaratmanız gerekir.

Bunun için de bir içerik planı ile tüketicilere farklı içerikler sunarak etkileşim yaratmalısınız.

Bir topluluk oluşturmaya çalışın

Sosyal ağlar, öncelikle iletişim kanallarıdır sonrasında satış kanalları olarak öne çıkmaktadırlar. Bu sebeple de ilk önceliğiniz takipçilerinizi bir topluluğa dönüştürmek olmalı. Onlarla düzenli olarak iletişim kurmak, gönderilerinize yorum yapmalarını sağlamak, sorularına yardımcı olmak etkileşiminizin artmasına yardımcı olacaktır.

Paylaşımlarınızda video ve grafiklere öncelik verin

Sosyal ağlar görsel ögelerin daha fazla ön planda olduğu platformlardır. Kullanıcıların dikkatini çekebilmek için paylaşımlarınızda görsel ve video paylaşımlarına önem vermelisiniz. Böylelikle ürününüzün detaylarını kullanıcılara göstermiş olursunuz.

Sosyal medya entegrasyonu

Sosyal ağlarda satış kanalları oluştururken, e-ticaret siteniz ve sosyal platformlar arasındaki entegrasyonları da doğru yapmanızda yarar var. Facebook ve Instagram entegrasyonları ile e-ticaret sitenizdeki ürünleri bu platformlara ekleyebilir ve doğrudan sosyal ağlar üzerinden satış yapabilirsiniz.

Profil bilgilerinizi detaylandırın

Satış kanalları oluşturduğunuz sosyal ağlar üzerinde de bir takım düzenelemeler yapmanızda yarar var. Özellikle bilgilerinizi eksiksiz bir şekilde girmeniz; profil resmi , e-ticaret site adresi, markanızla ilgili kısa açıklamalar sayfanızı ziyaret edenlerin markanızı daha yakından tanımalarına olanak verir.


Türkiye'nin Güçlü Yazılımlarının Üreticisi - Dotcomsoft

Benzer Makaleler

Bir E-ticaret İşine Nasıl Başlanılır?

İnsanların diledikleri yerden satın almak istedikleri ürünlere ulaşabilme arzusu, tüm işletmelerin dijitale yönelmesine ve ticaretin dijital ortamdan gerçekleşmesine ön ayak oldu.

E-ticaretin Geleceği

Sürekli değişen e-ticaret ortamı hem korkutucu hem de heyecan verici bir trend seyri izliyor. Her yıl işletmelerin büyümesine yardımcı olacak gelişmelerle beraber yetişmekte zorlanacakları değişiklikler meydana geliyor.

E-ticaretin Alıcı ve Satıcıya Faydaları

Günümüzde e-ticaret en çok hızla büyüyen ve gelişen sektörlerden birisidir. E-ticarete duyulan ilgi satıcıların bu pazar içerisinde bulunmaya yönlenmelerine büyük oranda etki etmektedir.

E-ticaret Modelleri

E-ticaretin popüler hale gelmesiyle buna bağlı olarak da bu sistem kendi arasında E-ticaret modellerine ayrılmıştır. Sınıflandırma, kimin kime satış yaptığına bağlıdır.

Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

Adımları takip edip bu aşamaya geldiyseniz artık e-ticaret siteniz müşterileriniz için tamamen hazır halde!