E-Ticaret Bilgi Bankası

Dotcomsoft E-Ticaret Yazılımları

E-ticaret bilgi bankası


İnternet üzerinden ürün ve hizmetlerin satış ve pazarlamasının yapılmasını sağlayan ticaret modeline e-ticaret denir. Müşterilerin ilgili ürün ve hizmetleri satın alma işlemi eticaret sayesinde elektronik ortam üzerinden gerçekleşir.

İlk olarak 90’lı yıllarda ortaya çıkan eticaret kavramı, internetin yaygınlaşması ve teknolojinin gelişmesi ile beraber günümüz dünyasının alışveriş yöntemi olmuştur. Öyle ki e-ticaret hacminin genel ticarete oranı 2019 yılında yüzde 9,8 iken, 2020 yılında %60 büyüyerek yüzde 15,7’ye çıkmıştır. Aynı şekilde eticaret hacmi de %66 artış göstererek 136 milyar liradan 226 milyar 200 milyon liraya yükselmiştir.

Geleneksel pazarlama her geçen dakika daha az etkili hale geliyor; çağın dijitalleşmesiyle birlikte insanlar arasında online alışveriş oldukça yaygınlaştı.

İçerik pazarlama da bunlardan biri olarak ortaya çıkıyor. İçerik pazarlaması ile birlikte dönüşüm oranınızı en üst seviyeye çıkarabilirsiniz.

Harika içerik olmadan pazarlama imkansızdır.

İçerik Pazarlamasının amacı; etkili ve sürekli içerik paylaşımı ve derlemesi aracılığıyla müşterileri etkilemek ve bahsi geçen müşterilerle sürdürülebilir bağlar kurmaktır. İçerik pazarlamada müşteri davranışını değiştirme ve geliştirme düşüncesi temel alınmaktadır.

İçerik Pazarlamasında ürün ve servislerinizi müşterinin gözüne sokmak yerine, müşterileri konu hakkında daha bilinçli yapacak bilgiler paylaşmak esastır.

Herkes etkili içeriğin SEO’da kazanmanın anahtarı olduğunu bilir. Teknik sorunlarınızı çözdükten sonra yine de Google’ın size daha iyi sıralamalar vermesini beklemek istiyor musunuz?

İşe hedef kitlenizin sorularını yanıtlayacak yüksek kaliteli içerik oluşturmaya başlayın.

Önde gelen web sitelerinden ve bloglardan gelen yüksek kaliteli bağlantılar, sitenizin otoritesini artırmaya yardımcı olur.

Bilgilendirici, eğlenceli ve veriye dayalı içerik oluşturmaya odaklanın. Harika içerik oluşturabilmenin yanı sıra içerik pazarlaması, uzun kuyruklu anahtar kelimelerinizi artırmanıza da yardımcı olur.

Bunlar, çok çeşitli hedeflenmiş trafiği çekmenize izin verecektir.

Çabalarınızın sonuçları uzun vadeli, sürdürülebilir getiriler sağlayacaktır.

Türkiye’de sosyal medya kullanımında en popüler Instagram, Youtube ve Facebook gibi sosyal ağlar ön planda yer almakta ve kullanılmaktadır.

Sosyal medyanın pazarlamadaki etkisinden yararlanan e-ticaret firmaları düşük pazarlama reklam yatırımlarıyla geniş kitlelere kısa sürede ulaşmayı başardılar.

E-ticaret siteleri, fiziksel mağazaların alternatifi olarak hızlıca yükselmekte ve çoğalmaktadır.

Fiziksel mağazalarda ürünler tüketicilerin satın alma kararını etkileyecek şekilde nasıl düzenleniyorsa, e-ticaret sitelerinin de beklenen oranda satış yapması için ürünlerin dikkat çekecek, satın alma kararını sağlayacak şekilde düzenlemeler yapılmalıdır.

Günümüzde e-ticaret sitelerinin beklenen oranda satış yapamamasının en önemli sebepleri şunlardır;

• Site tasarımı

• Site içi düzenlemeleri

• İçerik renkleri ve metin özgünlüğü

• Başlık ve içeriklerinin dikkat çekmemesi

• Hedef kitlenin belirlenmemesi ve hedef kitleye hitap etmemesi

• Ödeme sistemleri ve kargo seçenekleri

Site içerisinde sürekli çıkan reklamlar ve zorunlu formlar gibi birçok stratejik plan ele alınmalı ve dikkat edilmelidir.

E-ticaret faaliyetlerinde başarılı olmak için kalıcılık son derece önemlidir.İyi bir isim, markanızın kalıcı olmasını sağlar. Öncelikle inşa etmek istediğiniz marka kimliğine ve yaratmayı hedeflediğiniz algıya karar vermeniz gerekir. Çünkü sitenizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğimiz için önemli bir husus.

Sitenizin ismi özgün olmalıdır.. Özgün olmayan bir site ismi diğer E-Ticaret siteleri ile karışıklığa yol açarak müşteri ve site trafiğinizi başka sitelere kaptırmanıza sebep olabilir.

Kısa ve akılda kalıcı İsimler üzerinde durun

Site isminiz 12 karakter veya daha kısa olmalı

Noktalama işareti içeren domain almak teknik olarak mümkün olsa da bu seçenekten uzak durmanızı tavsiye ederiz.

Markalaşma ve kolay bulunmaya önem verin

Site isminizi satın alırken size yakın olan isimleri ve uzantıları da satın almanız sizler için çok faydalı olacaktır.

Sosyal medya hesapları alabileceğiniz bir isim kullanın

SEO ve anahtar kelime odaklı çalışmalara önem gösterin

İşletmeler dijital ortam ayrıcalığından da yararlanarak kendi reklamlarını yapma ve ürünlerini pazarlama hakkı elde etmişlerdir. Görselleri ve videoları devreye sokan firmalar sanal mağazalarında alışveriş yapılabilmesi için ürünlerinin reklamını yaparak pazarlama faaliyetleri sürdürmektedirler.

Peki e-ticaret reklam ve pazarlamaya nasıl katkılar sağlamaktadır?

Etkin ve hızlı müşteri talepleri yönetimi

İşletmelerin nereye, ne kadar, hangi tarihte ürün veya hizmet sağlamaları gerektiğinin kararı ve bunun yönetiminin elektronik ortamda alıcı ve satıcılar arasında etkileşimin sağlanması bir avantaj oluşturmaktadır.

E-Ödeme imkanı

Ücretler elektronik ortamda kredi kartı ile ödenmektedir. Güvenlik açsından 3d secura tercih edilir. Ödemenin dijital ortamda yapılması firmalar yönünden lojistik alt yapıda tasarruf sağlanmasına neden olur.

Etkileşimli Tedarik Zincir Yönetimi

Firmaların verdikleri hizmeti, ne, nereye, ne zaman, hangi zamanda sağlamaları gerektiği ve var idari sistemin internette alıcı ile satıcı arasında avantaj olarak etkileşim gösterilmiştir.

Etkileşimli Stok Yönetimi

Hangi markaların ürünlerinden kaç adet hangi süre boyunca stokta kalacağına karar verilerek stok yönetimi internet üzerinde gerçekleştirilebilir.

Bankacılık ve Sigortacılık Hizmetlerinde Etkinlik ve Hız

Sonuca hızlı erişilmesi, alışverişin hızlı bir şekilde tamamlanması taraflara zamandan tasarruf sağladığı gibi hizmetin etkinliğini de artırmaktadır.

Sanal Anket ve Kamuoyu

Elektronik ortamda alışveriş yapan kesim ile hızlı ve etkin bir şekilde anket yapılıp hizmetin yönlendirilmesi ve istenilen kapsamda kamuoyu oluşturulması da mümkündür.

Birebir Pazarlama

Tüketicilere doğrudan ulaşmak ve pazarlama yapmak mümkündür. Fakat Pazar koşullarına adapte olamamak, ayıplı ürünlerin kısa sürede yenileriyle değiştirilememesi, teknolojiden geri kalmak, ürün tanıtımının yeterli olmayışı, lojistik destekten faydalanamamak ve dağıtım yapamamak gibi olumsuzluklar da unutulmamalıdır.

301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. Temel olarak, bir web sayfasının başka bir sayfaya yönlendirilmesi işlemidir. Eski, kullanılmayan ya da site üzerinden kaldırılacak olan sayfanın, çalışan, güncel ya da ilgili başka bir web sayfasına yönlendirilerek, bu sayfayı ziyaret eden kullanıcıların boş veya 404 hata sayfası yerine ilgili bir web sayfasına yönlendirilmiş olmasını sağlar. Bu işlem sayesinde siteyi ziyaret eden kullanıcılar, farklı da olsa başka bir web sayfasına yönlendirileceği için, sayfayı terk etme oranları düşürülebilir. 

Hangi durumlarda 301 yönlendirme kullanmalısınız?

• Bir ürünün satışı durdurulduğunda:

301 yönlendirmesi yaparak ziyaretçileri ilgili başka bir ürünün sayfasına ya da böyle bir seçenek bulunmuyorsa ana sayfanıza yönlendirebilirsiniz. 

• Özel bir varış sayfasını kaldırdığınızda:

404 hata sayfası yerine, web sitenizdeki ilgili bir sayfaya yönlendirilmesini sağlayarak, bu kullanıcıları site üzerinde tutabilirsiniz.

• E-ticaret sitenizin URL yapısını tamamen değiştirdiğinizde:

Eski URL sisteminin yanlış oluşturulması ve sitenin doğru bir şekilde indekslenmemesi durumunda ya da altyapının tamamen değişerek, farklı bir URL sistemine geçeği durumlarda yapılmalı. 

 

 

E-ticarette başarılı olmanın şartlarından biri, tüketicilerin internetten güvenli alışveriş yapmalarını sağlamaktır. Bu özellik, %70 olan sepet terk oranını düşürmeye yarayarak satış hacmini arttıracağı gibi sadık müşteri kitlesi yaratmayı da başarır.

İdeal ödeme sayfası oluşturmak için gerekenler nelerdir?

• Güvenli alışveriş sertifikaları vurgulanmalı;

Kredi kartı ve banka kartı bilgilerinin 3. şahıslar tarafından ele geçirileceğini düşünen kullanıcıları, güvenli alışveriş hizmeti sunduğunuza ikna etmek için SSL Sertifikası ve 3D Secure güvenlik uygulamasını vurgulamalısınız.

• Üye olmadan alışveriş sağlanmalı;

Alışveriş işleminin uzun sürdüğünü düşünen tüketiciler, çoğu zaman alışveriş işlemini yarıda kesmeyi tercih edebiliyor. Bu nedenle üye olmadan alışveriş seçeneği sunulması, tüketicilerin doğrudan ödeme işlemine geçmesini sağlar.

• Gereksiz ayrıntılara yer verilmemeli;

Kart bilgileri, kişisel bilgiler ve en gerekli diğer bilgilerin yer alması, tüketicinin dikkatinin dağılmamasını ve alışverişi başarıyla tamamlamasına yardımcı olacaktır.

• Mesafeli satış sözleşmesi bulunmalı

Yasa gereği müşteriye sunulması zorunlu olan Mesafeli Satış Sözleşmesi, ödeme işleminden önce tüketiciyle paylaşılarak onaylatılmalıdır.

• Tüm ek ücretler gösterilmeli;

 Ürünler incelenirken KDV dahil fiyatları sunulmalı ve hangi şartlarda kargo bedelinin ne olacağı en başta tüketicilerle paylaşılmalıdır.

 

 

 

Segmentasyon pazarlama dünyasında sıkça duyduğumuz kavramlar arasında yer alamaya başladı. Markaların ilgili olduğu pazarı bölümlere ayırarak, seçilen küçük pazara yönelik strateji oluşturmayı hedefleyen yönteme segmentasyon denir. 

 

İLETİŞİM

Yardım ve satış destek birimimiz sizin için hazır.

Adres
Kadıköy Ofis Hasanpaşa Mah. Nabizade Sok. No:82 / 1 Kadıköy / İstanbul
Telefon

(0216) 988 6010


Bizimle İletişime Geçiniz