Bir web sitesinin ya da uygulamanın farklı versiyonlarından hangisinin daha verimli olduğunu kullanıcı deneyimi üzerinden analiz etmeye yarayan test. Söz konusu sitenin veya uygulamanın farklı versiyonları, belirlenen süre boyunca kullanıcılara rastgele gösterilir, dönüşümler ve performans hakkındaki veriler takip edilerek verimli olan versiyona geçilir.
Herhangi bir kullanıcının, herhangi bir bilgisayar nitelikli araç ile bağlanabildiği ve diğer kullanıcılar ile iletişime geçebildiği elektronik ağ. Yaygın kullanılan ve en bilinen örneği günümüzdeki internettir.
Genellikle çok sayıda kategoriye ve menü öğesine sahip e-ticaret sitelerinde kullanılan, fare imlecinin teması ya da tıklaması sonucu, bulunulan sayfa terk edilmeden açılan menü tipi.
Kullanıcının arama sonucu, reklam, backlink ya da herhangi bir bağlantıya tıklayarak web sitesi üzerinde ulaştığı ilk sayfa.
E-mail pazarlamasında ve toplu e-mail gönderimlerinde kullanılan, mail gönderilen kişi sayısı ile maili açan kişi sayısı arasında hesaplanan bir oran. Mail pazarlamasının performansını görebilmek adına, maili açan kişilerin toplam mail gönderilen kişi sayısına bölünmesi ile hesaplanır.
Online alışverişlerde kartlı ödeme sistemlerinin güvenliği için geliştirilen bir doğrulama sistemi. Ödeme sırasında bilgileri girilen kartın bankasında kayıtlı olan adres ile sipariş verilen adresin sayısal kodlar üzerinden karşılaştırılmasını kapsar.
Bir kişi ya da kurumun, bir ürün ya da hizmetin sadece pazarlanma sürecinde rol alarak üreticiden komisyon aldığı bir pazarlama türü. Türkçe karşılığı “satış ortaklığı”dır. Bu yöntemde satış ortağı, bir ürünü ya da hizmeti kendi network ağında pazarlar fakat satış ve tedarik üretici/satıcı konumundaki firmaya aittir. Influencerlar aracılığıyla sosyal medya üzerinden yapılan satışlar ya da affiliate networkleri aracılığıyla yayınlanan banner reklamlar bu yönteme örnektir.
Üretici - pazarlamacı ve pazarlamacı - reklamveren gibi grupların reklam yayınlamak adına bir araya geldiği iş ortaklığı ağı.
Ağ bağlantısı özelliği bulunan birden fazla cihazı kablolu ya da kablosuz bir şekilde birbirine bağlayan; veri, donanım ve yazılım paylaşımına imkân veren sistem.
Kart ile yapılan satışlarda ortaya çıkan iptal ve iade durumlarında, satışa konu olan ücretin alıcıya ödenmesi için satıcı tarafından düzenlenen belge.
Bir web sitesinin internetteki IP adresine doğrudan gitmeyi sağlayan, sayısal verilerden ziyade akılda kalacak şekilde basitleştirilmiş olan isimdir. Örneğin göz atmakta olduğunuz sitenin alan adı “ dotcomsoft.com.tr” şeklindedir.
E-ticaret sitelerinde sanal bir şekilde bulunan ve müşterilerin almak istedikleri ürünleri, sitede gezinirken ekleyebildikleri alan. Alışveriş sepeti birden fazla ürün alımlarında toplam tutarı gösterir ve tüm ürünler için tek seferde ödeme yapma imkânı sunar.
E-ticaret sitelerinde kullanıcıların alışveriş sepetine ürün/ürünler ekleyip sonrasında bu ürün/ürünleri satın almadan çıkış yapmalarını ifade eden oran. Belirli bir tarih aralığında sepetine ürün ekleyen toplam kullanıcı sayısının, sipariş veren kullanıcı sayısı ve sepete ürün ekleyen kullanıcı sayısının toplamına bölünmesi ile bulunur. Örneğin Şubat ayında 250 kişinin sepetine ürün eklediği ve bunların 150 tanesinin satın alma gerçekleştirdiği bir senaryoda Alışveriş Sepetini Terk Etme Oranı = 250/(250+150) = 0,625 yani %62,5 olur.
Web ortamında yer alan bir içeriğin özeti niteliğindeki kelimeler ya da kelime gruplarıdır. Kullanıcı tarafından aratılan her kavram bir anahtar kelimedir ve içeriklerin bulunmasını sağlayan araçtır.
Spesifik bir amaca hizmet eden ve kullanıcının temel ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla geliştirilen yazılımlardır. Cep telefonlarında, tabletlerde, bilgisayarlarda, internet sitelerinde, işletim sistemlerinde ve başka uygulamaların içinde çalışabilirler.
Kullanıcıların internet ortamında aradığı her şeye ulaşmalarını sağlayan ve internet sitelerini listeleyen web aracı. Temel işlevi web sitelerini bir araya getirmek ve aranılan kavramlara sonuç sunmaktır. Google, Yandex, Bing, Yahoo gibi portallar birer arama motorudur.